Genişletilmiş gerçeklik cihazları ve yazılımları için tüketici pazarının 2023 yılına kadar 18 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu bugünün neslini oluşturan 18 ile 24 yaş arasındaki jenerasyonun evde önceki nesillere oranla % 70 daha fazla zaman harcaması dolayısıyla mantıklı görünüyor. Bununla birlikte gündemimizi oluşturan pandeminin insanların vakitlerini mümkün olduğunca evde geçirmelerine zorladığı için böyle bir teknoloji daha fazla ilgi görmeye başladı.
Genişletilmiş gerçeklik cihazlarının fiilen ofiste tatil mekanlarında spor salonu ve türevleri gibi yerlerde bulunamayan insanların yarattığı boşluğu tamamlamak için faydalı olabileceği düşünülüyor. Artırılmış sanal ve karma gerçekliğin birleşimini oluşturan genişletilmiş gerçekliği kullanarak her yerde gerçek sporların yaratılabileceğinden söz ediliyor.
Genişletilmiş gerçeklik ile etkileşimin gelecekte bugün deneyimlediklerimiz ile benzerlik ve farklılıkları olacak. Gelecekte tüm ekipmanlar ile vücut hareketlerini izleyen ve sanal bir dünya ile etkileşimde bulunmak için sofistike ve güçlü bir fizik motoru kullanan izleme ekipmanının yanı sıra başa monteli hafif bir ekran ile birlikte gerçek spor ekipmanlarının bir kombinasyonunun kullanımı mümkün olabilecek.
Bu donanım ve yazılımın geliştirilmesinde önemli bir rol oynayacak olan yapay zeka yüksek hızlı kameralar sensörler ve bilgisayar gibi tüm faaliyetleri takip edecek. AI gerçek zamanlı veri toplamaya dayalı başarı şansını tahmin etmeye yardımcı olacak. Ayrıca Al oyuncuların performansını analiz edebilirken standart sağlık parametreleriyle karşılaştırabilecek. Bununla birlikte oyuncuların sanal sporların ne kadar sağlıklı ve ne kadar etkili olduğunu görmek için fiziksel muayeneye tabi tutabilecek.