featured

Nvidia, DLSS 10'un Hayalini Kuruyor: Nöral İşleme Sistemi ile Oyunların Geleceği

Nvidia, DLSS teknolojisini oyun dünyasının merkezine yerleştirme konusundaki kararlılığını sürdürüyor. Şirket, DLSS 10'unun tüm grafik işleme görevlerini devralacak bir nöral işleme sistemi olacağına inanıyor.

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

DLSS 3.5‘in tanıtımıyla birlikte, geleceğin oyunlarının ne kadar parlak olabileceği daha da netleşti. Yeniden Işın Yapılandırma (Ray Reconstruction) teknolojisi gibi yeni yapay zeka destekli özellikler sayesinde, DLSS artık bazı sahnelerde doğal çözünürlüğün ötesinde bir görüntü kalitesi sunabiliyor. Bununla birlikte, Nvidia şimdiden DLSS 10’un potansiyelini hayal etmeye başlamış durumda.

DLSS 3.5, daha az gürültülü bir görüntü sunmanın yanı sıra yansıma kalitesini artırıyor, gölgeleri daha belirgin hale getiriyor ve ortam aydınlatmasını iyileştiriyor. Ancak Nvidia Uygulamalı Derin Öğrenme Araştırmaları Başkan Yardımcısı Bryan Catanzaro, DLSS’nin geleceği hakkında daha büyük planlar düşünüyor. Catanzaro’ya göre, DLSS 10, tamamen bir nöral işleme sistemi olacak ve oyun motorlarıyla sorunsuz bir şekilde entegre olacak. Bu sadece bir vizyon olarak başlamış olsa da, oldukça önemli bir adım olabilir.

Peki, eksiksiz bir nöral işleme sistemi nedir? Bugünün Nvidia DLSS‘inin bir parçası olan özellikler, Kare Oluşturma, Yeniden Işın Yapılandırma ve diğer işleme araçları gibi, yapay zekanın ekrandaki her şeyle ilgilenebileceği ve bunları sunabileceği bir sistem oluşturmayı ifade ediyor.

Bryan Catanzaro, 2018’de şirketin paylaştığı bir sürüş demosuna dikkat çekiyor. Videoda, oyun motoru nesnelerin konumlarını ve özelliklerini üretiyor ve bu bilgiler daha sonra bir sinir ağı tarafından yönetilen işleme süreçlerine iletiliyordu. Catanzaro, bu teknolojinin geleceğini şu sözlerle açıklıyor: “2018’de gerçek zamanlı olarak bunu yapabilmek vizyoner bir yaklaşımdı. O dönemdeki görüntü kalitesi Cyberpunk 2077’ye yakın değildi, ancak uzun vadede ekran kartı endüstrisinin bu yöne evrileceğini düşünüyorum.”

Sonuç olarak, yapay zeka sayesinde 3D ortamlarda daha fazla gerçekçilik ve ayrıntı bekleyebiliriz; tüm bir oyun sahnesi sadece tek bir girdiyle oluşturulabilir. Catanzaro, yapay zekanın sanatçılar, yazarlar ve tasarımcılar için bir işbirliği aracı olabileceğini ve onlara vizyonlarını gerçeğe dönüştürme fırsatı sunabileceğini belirtiyor. DLSS 10 geldiğinde, DLSS 3.5’in Cyberpunk 2077 Phantom Liberty için yaptığı gibi bir oyunu “daha sürükleyici ve görsel olarak çarpıcı” hale getirecektir.

Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için bizi Twitter’da Facebook’ta ve Instagram’da takip edin ve Telegram ve YouTube kanalımıza katılın!

Nvidia, DLSS 10’un Hayalini Kuruyor: Nöral İşleme Sistemi ile Oyunların Geleceği